فرشته آسماني من

به نوزادان عسل ندهید

1390/2/11 12:32
نویسنده : مامان
455 بازدید
اشتراک گذاری

بازم سلام

توي سايتي يک نکته جالب خوندم که خودم تا الان نمي نشنيده بودم گفتم به شما هم بگم که اگه خبر نداشتيد مطلع شويد

 

niniweblog.com

کارشناسان پزشکی هشدار دادند که نوزادان زیر یک سال به دلیل عدم رشد کافی معده خود در صورت خوردن عسل ممکن است در خطر ابتلا به عفونت‌های باکتریایی قرار بگیرند.

اگرچه این اتفاق بسیار نادر بوده و در طول 30 سال گذشته فقط 11 مورد از ابتلا به آن در آمریکا گزارش شده است، اما آژانس استاندارد غذایی و آژانس حفظ سلامت بعد از بروز سه مورد جدید در طی یک سال نسبت به خوراندن عسل به کودکان زیر یک سال هشدار دادند.

مسمومیت حاد غذایی از نوع بوتولیزم معمولا به دلیل باکتری‌هایی که در خاک و گرد و غبار زندگی می‌کنند به وجود می‌آید و گاهی اوقات این باکتری‌های می‌توانند وارد عسل شوند.

اگر این میکروب‌ها وارد روده کودک شوند می‌توانند در آنجا رشد کرده و تولید سم کنند.

البته مصرف عسل برای کودکان بالای یک سال کاملا امن است، اما در مورد کودکان زیر یک سال به دلیل آن‌که هنوز معده آن‌ها به اندازه کافی برای رشد با باکتری‌ها رشد نکرده است خوراندن عسل توصیه نمی‌شود. به همین دلیل کارشناسان معتقدند تا سن یک سالگی نباید به کودکان عسل خوراند.

سیم منتل متخصص تغذیه از آژانس استاندارد غذایی در این باره گفت: برای کودکان تا 6 ماه فقط خوردن شیر مادر کفایت می‌کند. اما گاهی اوقات برخی از والدین وسوسه می‌شوند که به کودک خود عسل هم بدهند، اما آن‌ها باید توجه داشته باشند که با این کار ممکن است نوزادشان به عفونت‌های سخت و بسیار جدی دچار شوند.

این در حالی است که شما هیچ نیازی به شیرین کردن غذای کودکان ندارید. با این کار علاوه بر این که از عادت دادن نوزادان به غذاهای شیرین در ماه‌های اولیه زندگی جلوگیری می‌شود، می‌توانید از پوسیدن دندان‌های آن‌ها نیز پیش‌گیری کنید.

البته این بدان معنا نیست که هر کودک زیر یک سال که عسل می‌خورد ممکن است دچار مسمومیت غذایی شود، اما به هر حال والدین باید جانب احتیاط را رعایت کنند.

gtalk.ir

 

 
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان رها
15 اردیبهشت 90 10:08
مرسی گلم خیلی باحال بود استفاده کردم
نگار
14 شهریور 90 14:29
خيلي مسخره است به خدا .... اين دكترهاي بي سواد چه حرفها كه نميزنن؟!؟!؟!؟ عسل خودش آنتي باكترياله چطور منبع باكتري ميشه؟!؟!؟!؟ برن بميرن اين دكترها كه هيچي حاليشون نميشه